BannerFans.com
Media och Journalistik Blogg listad på Bloggtoppen.se VeggieToppen

"En blogg för oss som är öppna för ett alternativ till dagens konsumtionssamhälle"

tisdag 18 maj 2010

Negativ attityd. Varför?

foto: Magnus Gustavsson

Har fått många mejl och kommentarer på min blogg.

En del har gett lite kritik för mitt sätt att skriva på. Att min inställning är arrogant och att det verkar som om jag alltid vet bäst.

Här tänker jag ge lite svar på vad jag tror det beror på...

Jag kan hålla med om att jag ibland kan ha en negativ och översittande ton när jag skriver.

Det är en reaktion av ett liv där jag dagligen mår dåligt av tanken att 16 000 barn dör varje dag av svält. Att jag sedan försöker få folk att reagera och folk bara fortsätter med vardagen som om ingenting har hänt.

Jag har bara levt 22 år och mår redan dåligt av det jag ser. Att sedan se folk som har sett detta pågå under en nästan dubbelt så lång tid, utan att reagera eller ta tag i problemet, ger mig kalla kårar.


En negativ och översittande ton när jag skriver är kanske mitt sätt att mildra sorgen på. Få ut lite ilska och i ett desperat försök få folk att ta tag i problemen..

Hoppas detta ger ett svar på frågan.



Mvh Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar