BannerFans.com
Media och Journalistik Blogg listad på Bloggtoppen.se VeggieToppen

"En blogg för oss som är öppna för ett alternativ till dagens konsumtionssamhälle"

måndag 24 maj 2010

10 Punkter till en bättre värld från idag

"I ett samhälle som jag kallar för entusiastsamhälle finns det inte tid för svält, fattigdom & olycka. Vi har fullt upp med att driva utvecklingen framåt istället."


Efter flera hundra timmars skrivande. Flera års analys och egenforskande. Tidiga morgontimmar och sena nätter. Många dagar av envist diskuterande.
Nu håller jag äntligen på att få ihop en avhandling om hur ett alternativt till konsumtionssamhället skulle se ut.
Den kommer att bestå av ett flertal punkter som var och en berättar till en helhet.

Att posta allt på samma gång skulle vara dumt. Ingen skulle ha tid eller ork att läsa allt.

Så istället kommer jag att posta små bitar och punkter var och en för sig.

Jag hoppas att ni som läser ska tycka det är intressant och spännande. Men framförallt givande.

Jag ser dessutom mer än gärna att ni mejlar/kommenterar mig om ni har några ideer eller synpunkter.


Besökarantalet har ökat mycket vilket är positivt. Det är tydligen fler än jag som tycker det är på tiden att människan utnyttjar sin talang och utveckling i en annan riktning.

Så länge vi är kvar i gamla rutiner som långa arbetstider, fattigdom, svält och orättvisor så kommer utvecklingen krypa fram i snigelfart.

Ett alternativt samhälle är ingen tillbakagång till ett bondesamhälle. Det är ett modernt alternativ där utveckling präglar en sällan skådad vardag. En vardag med mer fritid, större frihet, mindre brott , tydlig lycka och mervärde i vardagen.

En värld där ingen dag är den andra lik.

Håll utkik i bloggen. Jag kommer presentera alternativa förslag löpande här.

Jag vill skapa en diskussion om detta. Att folk börjar tänka kritiskt.


I ett samhälle som jag kallar för entusiastsamhälle finns det inte tid för svält, fattigdom & olycka.

Vi har fullt upp med att driva utvecklingen framåt istället.


Välkommen med på resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar