BannerFans.com
Media och Journalistik Blogg listad på Bloggtoppen.se VeggieToppen

"En blogg för oss som är öppna för ett alternativ till dagens konsumtionssamhälle"

tisdag 31 augusti 2010

Vegetarisk snabbmat på 5min



Obs! Detta är ingen matblogg! Jag var dock bara tvungen att dela med mig konststycket att laga mat på rekordtid.


5min och sedan stod en rykande gryta färsk god mat på bordet.
Miraklet gick till på följande sätt:

*1 burk vita bönor i tomatsås
*Fryst soja-färs (häll i till det blir bra blandning mellan bönor och färs)
*Red hot jalapeño 5-8 skivor (jag har en öppnad burk i kylen alltid eftersom det håller sig i åratal)
*Smaka av med Salt & Peppar

Sätt på plattan och rör i bönorna. När det börjar koka, tillsätt färs. Häll i Jalapeño, och smaka av.
Klart!

*Gott
*Nyttigt
*5min
*Pris = 10kr
*Vegetariskt=bra för djur & miljö


Nästa gång du har bråttom iväg vet du vad som gäller!

.._..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar