BannerFans.com
Media och Journalistik Blogg listad på Bloggtoppen.se VeggieToppen

"En blogg för oss som är öppna för ett alternativ till dagens konsumtionssamhälle"

fredag 2 juli 2010

Livskraften - är livets föda


Jag drömmer om någonstans där pengar och tillväxthets inte existerar.
Där prioritet ligger på hälsa, trivsel och välmående.
Vad bryr jag mig om Sveriges ekonomi går bra om hela mitt liv ska urarta i en slags global tävling om vem som har högst BNP.
Lever jag för livet eller lever jag för marknaden?

Inte hinna fundera-inte heller njuta.
Alltid ha en längtan till något annat...inte sällan avlägset.

Vem är den tänkta vinnaren i det här loppet, eller kommer det hålla på i all oändlighet?
Ingen kan gömma det globala & sociala misslyckande vi dagligen upplever.
Allra minst oss själva..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar