BannerFans.com
Media och Journalistik Blogg listad på Bloggtoppen.se VeggieToppen

"En blogg för oss som är öppna för ett alternativ till dagens konsumtionssamhälle"

lördag 18 december 2010

För vem jobbar EU?



Varje år spenderar EU fantasisummor på att marknadsföra sig. Det handlar om allt från reklam, texter eller budskap via olika kanaler.

Våra skattepengar är delvis med och sponstrar denna spegling mot oss själva.

Att göra reklam för sig själv är vissligen inget unikt men visst blir situationen lite komisk när en större organisation eller stat som redan är globalt känd lägger ner pengar och resurser på att visa upp sig. Framförallt eftersom de flesta pengarna kommer in genom skattepengar och avgifter.

Detta drar tankarna till klassiskt företagstänk där man endast finns om man syns. En föregångsstat som stolt vill visa upp för sina kritiker att man behövs. Att man gör sitt bästa.

Kanske benar detta ut i en kanska komplicerad fråga som man ändå måste ställa sig.

.....


Varför behöver man marknadsföra en stat som jobbar för allas bästa?

2 kommentarer:

  1. Tack för besöket. Sv, på din fråga är att jag är väl medveten om omvärldens bekymmer. Vi är barnbyfaddrar till en barnby i Brasilien. Lämnar stora bidrag till ett barnhem i Pasto/Colombia och Jag stoppar pengar i de flesta bössor som skramlas på stan. Ha en bra Jul

    SvaraRadera
  2. Eu är ett 1984-projekt, ett expriment för våra sinnen. Vi är patienterna och marknadsföring är pillret för våra medvetande. Denna marknadsföring kommer pågå tills vi helt och hållet accepterar Storebror-samhället som enda alternativ lösning.

    God fortsättning på dig!

    SvaraRadera